OPIS GRUP

Tags: Ashtanga Yoga, Ashtanga Yoga, Mysore Yoga, restorative yoga

DISCOVER YOGA (ODKRYJ JOGĘ) - to Twoje pierwsze spotkanie z jogą, poznasz i wykonasz pierwsze pozycje jogi – asany. Odkryjesz, że prowadzona u nas joga jest właściwa dla każdego bez względu na wiek, kondycję i elastyczność i że jest w stanie  poprawić wszystkie  te parametry oprócz … wieku (ale tylko metrykalnego!)

Nauczyciel jogi w przyjazny sposób wprowadzi Cię w asany oraz zapewni odprężający relaks.

Warsztaty DISCOVER YOGA odbywają się w każdą drugą niedzielę miesiąca – SĄ ZA DARMO!

Warsztaty przeznaczone są nie tylko dla początkujących, ale dla wszystkich, którzy po przerwie chcieliby sobie przypomnieć na czym polega joga i poczuć się pewniej.

 

POZIOM 0 – jest ciekawym startem dla osób rozpoczynających przygodę z jogą.  Tu poznasz łatwe pozycje jogi. Nauczyciel pomoże Ci zrozumieć właściwe ustawienie i wyrównanie  w podstawowych asanach, wyjaśni Ci prawidłowy sposób oddychania. Na każdej lekcji poznasz coś nowego i poczujesz pierwsze pozytywne efekty praktyki jogi, postęp w budowaniu siły i elastyczności ciała. Doświadczysz czym jest aktywność w jodze i głęboki, odnawiający relaks.

 

POZIOM 1 – po poznaniu podstaw na poziomie 0 będziesz w bardziej zaawansowany sposób kontynuować podstawowe asany, poznasz też nowe, bardziej zaawansowane formy z poziomu średniego. Opanujesz pozycje odwrócone i wygięcia do tyłu. Pod opieką nauczyciela, bezpiecznie i efektywnie rozwiniesz swoją praktykę, odczujesz korzystne efekty dla ciała, wyraźną poprawę kondycji, spokój umysłu i pełniejszy, swobodniejszy oddech.

 

POZIOM 2 – na tym poziomie praktyka jest głębsza, asany bardziej zaawansowane. Rozwiniesz świadomość odczuwania ciała, kierowanie ruchu w sposób bezwysiłkowy, sprzyjający koncentracji. Odkryjesz czym jest „sthira sukham asanam” (Patanjali II.46), co oznacza, że „Asana to doskonała stabilność ciała, zrównoważenie rozumu i życzliwość ducha” (Światło Jogasutr Patańdżalego, B.K.S.Iyengar). Poziom ten jest dla osób z co najmniej 2 letnią praktyką, szukających rozwoju na wyższym poziomie.

 

Ashtanga Yoga - dynamiczna forma jogi, dla osób, które nie boją się spocić. Na zajęciach zapoznasz się z oddechem Ujjayi doświadczysz jak wspaniała jest praktyka, polegająca na koordynacji ruchu z oddechem. Za każdym razem powtarzana jest ta sama, genialnie ułożona sekwencja asan, dzięki czemu z zajęć na zajęcia jest coraz łatwiej przechodzić z pozycji do pozycji i doświadczać medytacji w ruchu. Oddech wyzwalając energię sprawia, że praktyka staje się przyjemniejsza i bardziej efektywna.

Mysore Yoga - Podczas zajęć Mysore na sali panuje cisza, przerywana dźwiękami oddechów. Każdy uczeń praktykuje do momentu, który jest właściwy dla jego doświadczenia, możliwości i wytrzymałości. Nauczyciel przekazuje swoją wiedzę każdemu uczniowi indywidualnie dodając mu pojedyncze pozycje w sekwencji w miarę jak poprawia się jego doświadczenie, wytrzymałość i elastyczność. Asysta nauczyciela i ręczne korekty pozwalają uczniom wejść głębiej w pozycje. Gdy uczeń zgłasza jakiś problem, otrzymuje warianty pozycji, odpowiednie dla siebie.Niezależnie od poziomu zaawansowania uczniowie wspólnie praktykują, korzystając ze wskazówek nauczyciela. Styl Mysore pozwala praktykującym płynąć w rytmie indywidualnego oddechu, stosownie do swoich potrzeb.

YogaB4Work – Joga Przed Pracą - uniwersalny poziom dla wszystkich, którzy chcą praktykować jogę o 7:00-8:15.

 

Restorative Yoga  -  Pierwsze tego rodzaju zajęcia jogi w Poznaniu tylko w Yoga Friends.

Restorative Yoga jest mocno osadzona w tradycji nauczania B.K.S.Iyengara, ktora łączy w sobie starozytna wiedzę i osiągnięcia współczesnej nauki ( medycyny, fizjoterapi i psychologi).

Antidotum na stres jest relaks. Relaks oznacza głęboki odpoczynek. Pozycje jogi regeneracyjnej pomagają usunąć efekty chronicznego stresu poprzez aktywna regenerację.

Na zajęciach z jogi regeneracyjnej wykorzystywane są podobne pomoce jak na zajęciach jogi Iyengara, które podpieraja nasze ciało tak, by umożliwić mu całkowita regenerację i relaks. Starannie ułożone sekwencje asan relaksacyjnych poruszają kręgosłup we wszystkich kierunkach ( skłony do przodu, skrety, wygiecia w tył, pozycje odwrocone) a to równocześnie stymuluje i rozluznia nasze organy wewnętrzne.

Stosowanie tej metody korzystnie wpływa rownież na jakoś naszego snu.

Schemat/opis/przebieg zajęć :

1.Asany dynamiczne ok.55 min ( B.K.S. Iyengar)...

2.Asany regeneracyjne ok. 15 min ( Judith Hanson Lasater )

3. Relaks. ok.20min ( Judith Hanson Lasater )

Joga Rodzinna - to czas dla najmłodszych i ich opiekunów, gdzie w ciekawy i twórczy sposób wkraczają w świat jogi. Czeka tam na nich wiele niespodzianek: zwierzęta mówiące ludzkim głosem, które doświadczają wielu przygód, postacie bajkowe, które rozbudzają ciekawość dzieci... Pozycje jogi dobrane są w ten sposób, by duzi i mali wcale się ich nie bali. Uśmiech, dobry nastrój to efekty natychmiastowe , które pojawiają się już w trakcie zajęć. Z pewnością pociechy potrafią zaskoczyć zwinnością swych rodziców, a opiekunowie dając świetny przykład wspierają wysiłki najmłodszych. Ćwiczymy w parach- rodzic i dziecko, a czasem też w grupie, zapoznając się z innymi.

facebook

YogaFriends